Xiaomi Is Grootste Wearable-verkoper In Europa
De wearables van Xiaomi zijn populair in Europa. De Chinese fabrikant weet meer wearables te verkopen dan de concurrenten Apple, Samsung en Fitbit. Dit blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau IDC.
In de maanden juli, augustus en september werden in Europa, het Midden-Oosten en Afrika 6,6 miljoen ‘wearables’ verkocht. Dat is 55 procent meer dan in dezelfde periode aan jaar geleden. In West-Europa zijn vooral smartwatches populair, terwijl mensen in Oost-Europa veel fitnesstrackers zoals de Xiaomi Mi Band 3 kopen.
Xiaomi wist in het derde kwartaal 1,15 miljoen wearables te verkopen. Hiermee heeft Xiaomi een marktaandeel van 17,5 procent in handen. Fitbit heeft een marktaandeel van 17 procent, terwijl Apple en Samsung het moeten doen met 15 procent en 12,2 procent. Xiaomi verkocht 766 procent meer wearables dan een jaar eerder. Samsung groeide met 90 procent en Apple met 52 procent.
IDC verwacht dat in 2022 bijna 44 miljoen wearables worden verkocht in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Tegen die tijd blijft het echter niet bij smartwatches en fitnesstrackers. Zo zullen we tegen die tijd ook steeds meer slimme kleding dragen.
via [knack]
Geef een antwoord