Apple Opnieuw Ingehaald Door Xiaomi Op Wearablemarkt
De afgelopen drie kwartalen was Apple de grootste speler op de wearablemarkt als we kijken naar het aantal verkochte toestellen. Apple heeft deze plek echter moeten afstaan aan de Chinese concurrent Xiaomi.
De afgelopen drie kwartalen wist Apple de meeste wearables te verkopen, terwijl de kwartalen daarvoor Fitbit en Xiaomi de grootste spelers waren. Apple is nog steeds groter dan Fitbit, maar afgelopen kwartaal wist Xiaomi aanzienlijk meer wearables te verkopen dan Apple. De verkoop van Xiaomi-wearables groeide namelijk met 90 procent tot 6,9 miljoen stuks in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Xiaomi heeft nu een vijfde van de wearablemarkt in handen. De groei is onder andere te danken aan de Xiaomi Mi Band 3, die voor 30 euro over de toonbank gaat.
Uit de cijfers van marktonderzoeker IDC blijkt dat ook Apple flink meer wearables wist te verkopen, maar de groei was niet goed genoeg om Xiaomi bij te kunnen houden. Apple heeft een marktaandeel van 13,1 procent in handen. De top 5 populairste fabrikanten van wearables bestaat nu uit Xiaomi, Apple, Fitbit, Huawei en Samsung.
In totaal werden er in het afgelopen kwartaal 32 miljoen wearables verscheept, ongeveer een vijfde meer dan vorig jaar. Vooral in Azië groeide de vraag naar wearables. In de Verenigde Staten nam de vraag naar wearables juist af. Xiaomi groeit vooral in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, maar China is nog steeds goed voor 61 procent van de verkopen.
via [rtlz]
Geef een antwoord