iPad Pro-gebruikers Klagen Over Schermproblemen
Steeds meer gebruikers van de iPad Pro 2017 en de iPad Pro 2018 klagen over problemen met het scherm. Zo reageert het scherm niet altijd op aanrakingen, wat erg lastig kan zijn tijdens het typen van lange teksten.
Op forums van Apple en Macrumors duiken steeds meer klachten op van mensen die melden dat het scherm van hun iPad Pro weigert een aanraking te registreren. Daarnaast melden verschillende gebruikers dat het scherm hapert wanneer er door een applicatie wordt gescrold. Bij sommige gebruikers komen deze problemen voor sinds de eerste dag dat ze de tablet gebruiken.
I bought a new 12.9″ iPad pro on the first available day last Wednesday. The o, k, and to a lesser extent i and j keys on the on-screen software keyboard consistently recognized touch with a click and change in colour of the key but the letter would often not appear in any program. For o in particular, it often required several attempts to make the letter register.
Spent time on the phone with apple and they didn’t have a solution. A full restore to factory settings didn’t help.
I returned it to the store today and picked up a new 12.9″ iPad pro. Brought it home and this one is worse. Ofter 5 or more presses of o or k to get it to register. When the iPad is turned clockwise to landscape mode, the q and w are then in the same region of the device and they don’t work either. Seven presses of the q before a letter appeared on the screen. It seems the bottom right of the touchscreen has an issue
Newest 12.9′” iPad Pro, 1 TB/6 Gb model running iOS 12.1.3., no Screen Protector applied. Seems to occur on all areas of the screen.
Screen freezes. Started cropping up just in the last few weeks, seems to be getting worse. Reacts as though the screen was very dirty or my finger isn’t contacting then screen completely. Interestingly, the freeze will sometimes stop when the iPad is changed from any angle to level. Also, sometimes if allot of finger pressure is used then the freeze is gone.
Het is onduidelijk hoeveel mensen last hebben van schermproblemen, maar het lijkt het vaakst voor te komen bij de iPad Pro 2018. Er komen langzaam aan echter ook steeds meer klachten binnen van gebruikers met de 2017 en 2016 versies. Apple heeft zelf nog niet gereageerd, waardoor we niet met zekerheid kunnen zeggen of het gaat om software of hardware problemen. Wel lijken de problemen te zijn ontstaan na de release van iOS 11.3.
via [tabletsmagazine]
Geef een antwoord